Rozrost tożsamości odnosi się do sytuacji, w której tożsamość użytkownika jest zarządzana przez wiele systemów/katalogów. Znajdują się one w silosie, które nie są ze sobą zsynchronizowane, co skutkuje wieloma tożsamościami dla każdego użytkownika. Sytuacja często ma miejsce, gdy aplikacja/system nie jest lub nie może być zintegrowany z centralną usługą katalogową organizacji. Skutkuje to koniecznością zarządzania innym zestawem tożsamości użytkowników w celu wsparcia dostępu do tej aplikacji/systemu. Rozrost tożsamości był problemem dla organizacji przyjmujących usługi w chmurze, które obsługiwały oddzielny silos tożsamości. Oznaczało to, że użytkownicy potrzebowali oddzielnej tożsamości dla usługi w chmurze.
CZY IDAAS (TOŻSAMOŚĆ JAKO USŁUGA) MOŻE POWODOWAĆ ROZROST TOŻSAMOŚCI?
IDaaS jest często pozyskiwany w celu rozwiązania problemu rozrostu tożsamości poprzez scentralizowanie tożsamości użytkowników w jednym miejscu. Jeśli IDaaS nie obsługuje wszystkich potrzeb organizacji w zakresie tożsamości – tj. nie obsługuje dostępu do wszystkich stron ufających – wtedy użycie IDaaS dodaje kolejny zestaw tożsamości, którymi należy zarządzać.
JAK ORGANIZACJE MOGĄ ZAPOBIEGAĆ ROZROSTOWI KATALOGÓW?
Centralne zarządzanie i inteligentna replikacja mogą pomóc w ograniczeniu rozrostu katalogów, zapewniając, że użytkownicy, komputery i aplikacje mają jedną tożsamość, która jest replikowana w wielu katalogach, ale nadal zarządzana centralnie.
CZY KATALOG JAKO USŁUGA MOŻE ROZWIĄZAĆ PROBLEM ROZROSTU TOŻSAMOŚCI?
Sposób, w jaki usługa katalogowa jest dostarczana – instalowana lokalnie lub jako usługa – ma niewielki wpływ na kwestię rozrostu tożsamości. Wpływ katalogu jako usługi na rozrost tożsamości będzie zależał od zakresu zapewnianego wsparcia. Jeśli wszystkie potrzeby organizacji dotyczące katalogów można zaspokoić za pomocą katalogu dostarczanego jako usługa, może to rozwiązać problem rozrostu tożsamości. Jeśli niektóre z jego potrzeb pozostają niezaspokojone, dodatkowymi tożsamościami należy zarządzać osobno.