Gra komputerowa, w której dwa lub więcej programów próbuje się nawzajem zniszczyć w prawdziwym lub symulowanym komputerze. Początkowo grano z prawdziwymi programami na najwcześniejszych komputerach z funkcją współdzielenia czasu i było to inspirowane operacjami nieuczciwych programów we wczesnych maszynach wielozadaniowych.
Ponieważ jedną z udanych strategii było stworzenie programu, który przesyłał swoje kopie do różnych miejsc w przestrzeni adresowej, gra ta jest często postrzegana jako prekursor wirusów i robaków i jest często omawiana w związku z walką między złośliwym oprogramowaniem a twórcy oprogramowania ochronnego.
Core Wars (pisane wielkimi literami) była ustandaryzowaną grą wykorzystującą symulowany język maszynowy zwany kodem Redstone (lub redcode). Najwcześniejszym formalnym przykładem Core Wars był DARWIN, wymyślony i opracowany w 1961 roku przez VA Vyssotsky’ego, M. Douglasa McIlroya i Boba Morrisa w Bell Telephone Laboratories w Murray Hill, New Jersey. Działał na komputerze mainframe IBM 7090 pod systemem operacyjnym Bell Labs.
Skrót: –
