Telephone Consumer Protection Act Of 1991

Ustawa O Ochronie Konsumentów Telefonicznych Z 1991 Roku

Pierwsze uchwalenie przepisów ograniczających niechciany i zautomatyzowany telemarketing zarówno w przypadku komunikacji telefonicznej, jak i faksowej. Przede wszystkim ustawa tworzy prywatne prawo do działania dla osób otrzymujących niechciane faksy, obciążenie grzywną w wysokości 500 USD za naruszenie i wszelkie szkody poniesione z powodu faksu. Ustawa o Ochronie Konsumentów Telefonicznych daje również uprawnienia decyzyjne Federalnej Komisji Łączności, umożliwiając jej wprowadzenie dalszych regulacji w tym zakresie. Ustawa m.in. zapobiega wysyłaniu faksów bez zgody odbiorcy (wymóg ten został zmieniony ustawą o zapobieganiu niechcianym faksom z 2005 r., aby nie uwzględniać klientów z istniejącymi relacjami biznesowymi) i wymaga od firm tworzenia i honorowania wewnętrznych rejestrów „nie dzwonić”. (w 2003 roku Krajowy Rejestr został utworzony przez Federalną Komisję Handlu). Skrót: TCPA Terminy powiązane: Junk Fax Prevention Act of 2005, Federal Communications Commission, Federal Trade Commission

Skrót:

 

Telephone Consumer Protection Act Of 1991
0 0 votes
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Zależy mi na Twojej opinii poniżej 😀x